fbpx

Blog - Strana 2 z 2 - Hatax

Pojďme si promluvit o spolupráci


E-MAILOVÝ FORMULÁŘ

Kontaktujte nás

Vyplňte formulář a my se Vám v co možná nejkratším čase ozveme.

    Vaše jméno

    Váš telefon

    Váš email

    Vaše zpráva


    31 července, 2020
    Blog-Banner-560x315-px.png

    Spousta práce a málo lidí? Docela běžný problém řady vedoucích pracovníků. Logická otázka
    nabízející se po konstatování tohoto problému? Jednoznačně – kde seženeme více pracovníků? Právě
    vysoká poptávka po nových pracovnících má za následek značný vznik nově založených personálních
    agentur. Jistě vás napadne, že založit si takovou agenturu nebude nic těžkého, to zvládne přece
    každý. Jenže, víte vůbec co takové založení obnáší a jaké klade jak personální nároky, tak i ty
    administrativní, které nejsou zanedbatelné? Na následujících řádcích se dozvíte, jaký proces stojí za
    založením vlastní personální agentury, a hlavně vám vyjmenujeme důvody, proč je finančně, časově i
    administrativně výhodnější objednat si založení personální agentury právě u nás.

    Co tedy potřebujete zajistit, abyste mohli personální agenturu založit?

    Především počítejte s tím, že Vám tento zdánlivě jednoduchý úkon zabere velkou spoustu vašeho
    drahocenného času. Když mluvíme o spoustě času, při konkretizaci tohoto termínu se vyšplháme
    nejméně na 6-8 měsíců. Z jakého důvodu? Leč by se mohlo zdát, že se zde potýkáme s banálním
    administrativním úkonem, opak je pravdou. Schválně, pojďme si dát ruku na srdce a odpovědět si na
    otázku: kolik znám lidí s minimálně 2 letou zkušeností a vysokou školou nebo 5 letou zkušeností a
    střední školou na pozici v agentuře práce nebo na úřadu práce? Gratuluji vám, pokud jste si
    odpověděli, že alespoň jednoho. To je totiž další klíčový bod, bez kterého se neposunete v tomto
    rozsáhlém procesu dál. Odpovědný zástupce se zkušenostmi z těchto oblastí je nepostradatelnou
    součástí při honbě za úspěšným založením personální agentury. Teď se ještě krátce přesuneme
    k nelíbivé otázce, která provází založení téměř všech společností. Kolik jste si na založení personální
    agentury připravili peněz? Pokud odpovíte alespoň 500 000 Kč, jste na tom lépe než většina.
    Pochopili jste správně, složit kauci ve výši 500 000 Kč k personální agentuře, která se hradí státu
    před vydáním povolení, si také nemůže dovolit naprosto každý. Proto se připravte na to, že vaše
    celoživotní úspory možná nebudou stačit a nějakou tu půjčku bude potřeba vzít do hry.

    To bychom ale nehráli fér, kdybychom vám zde nepředstavili lepší a rozumnější způsob, jak prvotní
    problém – založení personální agentury – vyřešit s grácií a s čistou hlavou. Chápete správně, míříme
    k vám s nabídkou.

    Byl by hřích zde nezmínit HATAX – špičkovou firmu poskytující služby v rámci B2B s vysokými
    standardy přímo na míru svým zákazníkům. Reference v naší oblasti od našich klientů vám neomylně
    potvrdí fakt, jak snadné a rychlé se pro ně díky Hataxu stalo založení personální agentury. Vše je o
    preferencích, to je jasné, nicméně jistě nám dáte za pravdu, že ulehčení ve formě administrativních
    úkonů, odpovědného zástupce, doby zajišťování a nákladů spojených se založením uvítá každý.
    Ušetřete sebe a své nervy od zdlouhavého procesu, který vyžaduje založení vlastní agentury a
    svěřte své problémy odborníkům v HATAX, kteří je vyřeší rychleji a spolehlivěji. Mít za zády experty,
    se kterými máte jistotu, že je o váš problém postaráno, je k nezaplacení. Nehledě na to, že za ta léta
    již máme potřebné zkušenosti, konexe a víme, jak efektivně jednat v této oblasti.

    Ať už plánujete rozjet vlastní personální agenturu se zaměřením na dělníky z východu, hostesky na
    velké akce, brigádníky na roznos reklamních letáků či klasické zaměstnance do korporátů – HATAX je
    vám k dispozici. Můžete u nás objednat založení agentury práce nebo si od nás koupit již
    připravenou agenturu práce a můžete tak hned začít podnikat.

    Pokud se nebojíte výše popsaného hořko-kyselého bonbonku ve formě založení agentury práce po
    vlastní ose – s chutí do toho, máte náš obdiv. Zkuste si však znovu položit otázku: Stojí mi ta námaha
    za to, když je tu HATAX?

    SJEDNAT ZALOŽENÍ PERSONÁLNÍ AGENTURY


    13 července, 2020
    Blog-Header-1200x600-px.png

    Nelehká situace související s virem COVID-19, kvůli kterému jsme byli nuceni naprosto zastavit své životy a uzavřít se ve svých domovech měla samozřejmě jisté dopady i v účetní sféře. Řada opatření, která byla enormně rychle přijímána k zamezení jejímu šíření, měla v různé míře dopad na téměř všechny účetní jednotky.

    První věci, která nás v souvislosti s koronavirovou pandemií potkala ihned vzápětí jejího rozpuku, bylo posunutí termínu odevzdávání daňového přiznání, které je nyní možné podat bez sankce do 18. srpna 2020. 

    Ekonomické dopady, které ovlivnily všechny z nás donutily jednat i stát, který všem OSVČ vyšel vstříc v podobě bonusu ve výši 25 000 Kč, který živnostníci mohli jednorázově čerpat od 12. 3. do 30. 4. a následně i pro květnový měsíc ve výši 19 500 Kč. Nárok měli všichni, kteří:

    1. Byli OSVČ na hlavní činnost

    K datu 12. března 2020 jste působili jako OSVČ. Toto datum je rozhodující, jde o datum, kdy byl vyhlášen nouzový stav (přesně ve 14:00 hod. onoho dne).

    Platí to i v případě, že jste majitelé firem (můžete tak získat podporu pro sebe jakožto jednatelé, tak i pro své zaměstnance – formou kurzarbeit).

    1. Byli OSVČ na vedlejší činnost

    – Studenti do dovršených 26 let.

    – Lidé, kteří jsou doma z důvodu péče o děti nebo nemohoucí a příjmy OSVČ z tohoto titulu mají jako vedlejší.

    – Pracujete na DPP (do 10 000 Kč měsíčně) a DPČ (do 2999 Kč měsíčně), kde nejste účastni nemocenského pojištění a zároveň jste OSVČ.

    1. Už nepodnikáte, ale podnikali jste

    Pokud jste živnost přerušili od 1. září 2019 včetně. Tj. například jste se v březnu 2020 zbrkle přihlásili na úřad práce.

    Stát se také snažil pomoci formou následujících podpor, o které jste mohli žádat:

    • ošetřovné
    • nemocenské
    • peněžitou pomoc v mateřství
    • daňový bonus (= přeplatek slevu na děti)
    • některé sociální dávky (rodičovský příspěvek, dětské příspěvky, dávky pěstounské péče)
    • důchody (starobní, invalidní)


    Další úlevou, se kterou stát přispěchal na pomoc, bylo zrušení záloh na sociální a zdravotní pojištění, které se nemuselo platit od března do srpna.

    Ať už koronavirová pandemie měla dopady jakékoliv, nevyhnuly se bohužel nikomu z nás a my vám teď přejeme hodně zdraví a úspěchů, protože toto je teď skutečně potřeba.

    SJEDNAT ÚČETNÍ SLUŽBY


    12 března, 2020
    how-do-staffing-agencies-work-rh-02-2018-1280x507.jpg

    Aby nás daňové přiznání nezaskočilo.

    Posledního března – aneb šibeniční datum ve znamení podávání daňového přiznání. Chcete ho zvládnout lehce a vyhnout se zbytečným chybám? Čtěte dál, společně se podíváme nejčastějším chybám při podávání daňového přiznání na zoubek!

    1) Nezapomeňte se podepsat

    Zní to možná banálně, ale překvapilo by vás, kolik lidí si zadělává na pěknou řádku problémů jenom tím, že zapomene uvést svůj podpis! Formulář musíte podepsat, jinak je neplatný. V případě, že daňové přiznání podáváte on-line, potřebujete elektronický podpis nebo datovou schránku. Oboje nahrazuje funkci ručního podpisu.

    2) Nezapomeňte na daňové přílohy

    Pokud v daňovém přiznání uplatňujete například odpočet úroků z úvěru na bydlení, odpočet penzijního spoření, darů nebo životního pojištění, musíte jako přílohu k daňovému přiznání přiložit doklady, které prokážou, že na ně máte nárok (například darovací smlouvu, potvrzení banky, pojišťovny nebo penzijní společnosti).

    3) Pohlídejte si limit paušálních výdajů

    Od roku 2018 se pro všechny snižují limity výdajů, díky stanoveným stropům u všech příjmů se výdaje procentem z příjmů vyplatí nově u příjmů do 1 milionu Kč za rok. Jestli máte výrazně vyšší příjmy, vyplatí se vám uplatnit reálné výdaje. Maximální paušální výdaje, které můžete uplatnit jsou tedy:

    • 80 % z příjmů ze zemědělské výroby, lesního a vodního hospodářství a z příjmů z živnostenského podnikání řemeslného; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 1 600 000 Kč; uplatnit lze též u ostatních příjmů ze zemědělské výroby podle § 10.
    • 60 % z příjmů ze živnostenského podnikání; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 1 200 000 Kč
    • 40 % z jiných příjmů ze samostatné činnosti; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 800 000 Kč
    • 30 % z příjmů z nájmu majetku zařazeného v obchodním majetku, příjmy z nájmu nemovitých věcí nebo bytů – dle § 9; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 600 000 Kč

    4) Uveďte všechny zdanitelné příjmy

    Možná tento bod zní jako samozřejmost, ale divili byste se, kolik lidí se pokouší některé své příjmy zatajit. Věřte nám, toto je jistě krok, který se v žádném směru nevyplácí. Každé zatajení příjmů je totiž považováno za daňový únik. Nezáleží, na jaký bankovní účet jsou příjmy z podnikání přijaty.

    Naprostým omylem je zahrnovat do nákladů soukromé cesty s rodinou i méně okaté občerstvení v rámci firemních večírků a sebedůležitějších schůzek s klienty.

    Máte-li povinnost odevzdat daňové přiznání, musíte do něj uvést všechny příjmy. Takže i pokud jste zaměstnanec a podnikáním si pouze přivyděláváte, nebo máte například příjmy z pronájmu, musíte uvést nejen tyto příjmy, ale i příjmy ze zaměstnání.

    A to i v případě, že jste během roku z této částky odvedli zálohové platby daně z příjmu. Tyto zálohy do daňového přiznání uvedete také, sníží se o ně vypočtená daň, která vám z přiznání vyplyne. K přiznání v takovém případě potřebujete také potvrzení zaměstnavatele o zdanitelných příjmech.

    5) Vyvarujte se nekompletní přílohové dokumentaci

    K daňovému přiznání musíte doložit přílohy, které najdete vypsané při vyplňování poslední části daňového přiznání. Mezi ně se řadí i přílohy, které nejsou blíže specifikované. Nejčastěji se jedná o potvrzení o zaplacených úrocích na úvěr na bydlení, potvrzení o studiu nebo potvrzení od zaměstnavatelů. Pokud na některou z příloh zapomenete, není zapotřebí vyplňovat opravné nebo dodatečné daňové přiznání. Finanční úřad vás nejspíš jen vyzve k jejich doplnění (může vám jen zavolat nebo napsat email).

    A na závěr, dávejte si pozor na chyby způsobené nepozorností. Jsme lidi, děláme chyby. Proto máte ze zákona právo na případnou opravu těchto chyb. Nicméně se vyplatí vše několikrát spočítat a prověřit než se pouštět do dodatečných oprav.

    V nejlepším případě si na zpracování daňového přiznání sjednejte naše účetní služby, my za vás daňové přiznání zpracujeme, podáme a vy nebudete muset myslet na všechny drobnosti spojené s tímto nepříjemným obdobím.

    SJEDNAT ÚČETNÍ SLUŽBY